ТОСІХІДЕ Міґіта (1863 – 1925/1928) – Імаґава Йосімото під час битви при Окехадзамі.

slide


Аркуш із серії гравюр, присвячених битві при Окехадзамі, що відбулася у 1560 році між силами Ода Нобунаґа – японського державного та військового діяча, магната, самурайського полководця періоду «країн, що воюють» та Імаґава Йосімото – самурайського полководця середньовічної Японії періоду Сенґоку.

Сюжет гравюри знайомить глядача із кульмінацією двобою між Одою та Імаґавою. Цьому поєдинку передувала битва між головними героями. Події розвивалися наступним чином: Ода здійснив несподівану атаку на табір Імаґави, самураї якого святкували свої нещодавні перемоги, випиваючи саке з піснями і танцями. Раптово почалася гроза із рясним дощем. Скориставшись розгубленістю ворогів, люди Нобунаґа вриваються до табору, змушуючи супротивників рятуватися втечею та полишити свого ватажка без захисту. Йосімото лишається сам на сам з військом Ода Нобунаґа. Однак як справжній самурай, він виходить на свій останній бій із мужньою непохитністю. На ньому шкіряна броня та рогатий бойовий шолом, увінчаний знаками дракона, що є свідченням високого військового статусу. Він широко розставляє ноги для більшої стійкості, його напружена поза демонструє рішучість боротися до кінця. Йосімото вихоплює меч для нанесення удару, але натикається на спис ворога. Інший супротивник нависає на ньому позаду, блокуючи будь-яку спробу руху. Врешті, Йосімото був переможений та обезголовлений. Підкреслюючи драматизм сцени, художник будує колорит твору на різких контрастах чорного кольору хмар та яскравих помаранчевих спалахах блискавки; експресії виразної пластики рухів фігур та дивовижному багатстві лінійних зіставлень.